افسون سکوت

افسون سکوت

به وبلاگ من خوش اومدین عضویت ونظربرای بهترشدن وبلاگم یادتون نره

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->


<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 436
بازدید کل : 11223
تعداد مطالب : 262
تعداد نظرات : 35
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




<-PollName->

<-PollItems->

چت روم
دریافت کد ترجمه گر وبلاگ

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل

فال عشق

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی

كد تقويم

كد عكس تصادفی

كد عكس تصادفی

كد تصوير تصادفی

bahar22

title="Yahoo Status by pichak.net" href="ymsgr:sendim?آی دی ياهو شما">

مدیریت زنان


درصد بزرگ تر از مغز خانم هاست اما زنان داراي سلول هاي عصبي فعال بيشتري در بخش هاي خاص مغز مي باشند. زنان معمولا داراي بخش كورپوس كولوسوم (corpus collusum) بزرگ تري هستند. (كورپوس كولوسوم به گروهي از سلول هاي عصبي گفته مي شود كه ارتباط ميان دو نيم كره مغز را يعني نيم كره چپ و راست شكل مي دهد )، اين باعث مي شود كه زنان در انتقال اطلاعات از يك نيم كره به نيم كره ديگر سريع تر باشند. يعني مي توانند از نيم كره چپ مغز كه بيشتر فعاليت هاي محاسباتي و حركتي را انجام مي دهند به همان اندازه استفاده نمايند كه از بخش احساسي و بصري نيم كره راست استفاده مي كنند اما آقايان معمولا تنها قادر به استفاده از نيم كره چپ مغز خود مي باشند. با رشد دختران و پسران، ما شاهد شكل گيري شخصيت ايشان از طريق قواعد و قوانين اجتماعي و محيط اطراف مي باشيم ولي اين نوع جنس (زن يا مرد بودن) انسان مي باشد كه رفتار و حساسيت وي را شكل مي دهد. كلام ما از آن جا آغاز مي شود كه ما در صدد مقايسه دو ديدگاه مديريتي زنان و مردان برمي آييم. ديدگاه مديريتي مردان يا همان ديدگاه فرمان و كنترل و ديدگاه زنان يا همان ديدگاه مديريت مشاركتي و توافقي. دبرا بورل مدير آموزشي مؤسسه مريخ – ونوس در نيويورك مي گويد: مديران زن معمولا اشتياق بيشتري به ساختن دارند تا به بردن. زنان معمولا مايل به دست يابي و حصول توافق هستند و مايلند تا عقايد و نظريات ديگران را نيز بشنوند و بالعكس آقايان فكر مي كنند اگر از ديگران راهنمايي بخواهند آن ها به عنوان يك رهبر ضعيف كه از داشتن پاسخ هاي مناسب بي بهره است شناخته مي شوند
[i]

رهبري زنان

    * زنان در قدرت بخشيدن و تشويق كردن كاركنان و تيم ها بهتر از آقايان عمل مي كنند.
    * رفتار زنان به نوعي است كه صداقت بيشتري را در كار حكم فرما نموده و درعين حال بيشتر از مردان در ارتباط با كاركنان مي باشند.
    * رهبران زن در واكنش نشان دادن به درخواست هاي كمك بهتر و سريع تر عمل مي نمايند.
    * زنان معمولا داراي تحمل بيشتري از اين ديدگاه مي باشند كه جامعه تشكيل شده از افراد متفاوت است و زنان قدرت بيشتري از مردان در پذيرش اين تفاوت ها دارند.
    * زنان در تشخيص مشكلات بسيار سريع تر و صحيح تر از آقايان عمل مي نمايند.
    * زنان در مشخص كردن انتظارات شغلي و تهيه بازخوردهاي باارزش و تشويق كننده بسيار بهتر از آقايان مي باشند.
    * مردان در مقايسه با زنان معمولا تصميم گيرندگاني سريع مي باشند. مديران مرد معمولا در ساختن ارتباطات گذرا و تشكيل تيم هاي موقت در جهت نيل به اهداف كوتاه مدت موفق مي باشند.

زنان در ارتباط، با مهارت ها
زنان در ارتباط، با مهارت هاي بيشتري عمل مي كنند
خيلي عجيب است نه؟ پس زنان به عنوان مثال در ارتباطات خود با افراد ديگر داراي مهارت بيشتري مي باشند. شما احتمالا فكر مي كنيد كه اين ها جزء مهارت هاي كم اهميت بوده و جزء عوامل اصلي رشد يك تجارت نمي باشد و يا ممكن است بگوييد چگونه اين خصايص زنانه باعث مي شوند كه مديريت به شيوه بهتري انجام شود؟ در تجارت خانه هاي مقتصد امروزي كه نهايت تمركز بر افزايش بهره وري مي باشد و كاركنان داراي شغل هاي مختلفي بوده و داراي صداقت لازم در كار مي باشند و تكنولوژي باعث گرديده كه حتي شركت هاي كوچك در تلاش براي بازارهاي جهاني باشند. اين قدرت كه احساسي را در كاركنان به وجود آوريد كه خود را مسئول، باارزش، و جدا از جمع احساس كنند، باعث يك برتري ويژه اي در سازمان شما مي شود، و به قول جفري كريستين در اين مقوله بعضي شركت ها موفق مي شوند و برخي خير و اين مسأله ناشي از نوع عمل كرد نيست بلكه ناشي از استعداد است و آن كس كه بهترين تيم را دارد برنده نهايي خواهد بود.
برخلاف آن چيز كه باعث مي شود برخي فكر كنند پول و سرمايه عامل اصلي مي باشد، در موفقيت شركت ها بايد بگوييم كه وجود افراد با استعداد و نگهداري آنان در شغل مربوطه، بسيار مهم تر مي باشد و نگهداري افراد بااستعداد وابسته به نوع ارتباطي است كه مديران با آن برقرار مي كنند.و اين چيزي است كه به قول كريستين، زنان قادر به انجامش به خوبي مي باشند.به طور كلي زنان در انتخاب افراد آماده تر ظاهر مي شوند و قدرداني ايشان نسبت به كار باارزش افراد بيشتر و بهتر است و به قول تري لبين زنان سؤال مي كنند و مردان هميشه عادت به پاسخ گويي دارند و اين تفاوت عمده زنان و مردان در هدايت و راهبري تيم ها مي باشد. با توجه به اين كه زنان در شناساندن اهداف شركت به كاركنان و قدرداني از زحمات ايشان قوي تر مي باشند نتيجه مي گيريم كه زنان معمولا مي توانند بهتر از مردان باعث شوند كه كاركنان احساس ارزش و قدرداني نمايند و اين يكي از راه هاي بسيار باارزش ارضاي كاركنان با كم ترين هزينه مي باشد و باعث مي شود كه كاركنان با ثبات و صداقت بيشتري در كنار شركت به انجام وظيفه بپردازند. علاوه بر موارد مطرح شده درباره مهارت هاي زنان در رهبري، تحقيقات اخير نشان مي دهد كه زنان در مهارت هاي خاص مردان نيز داراي قدرت بيشتري مي باشند و اين شايد به اين علت باشد كه تجربه چند سال اخير مديران زن باعث كسب چنين مهارت هايي نيز در ايشان شده باشد.يك تحقيق تأثيرگذار در سال ۱۹۹۶ توسط مايكل پراوت و جنت اروين نشان مي دهد كه برخلاف تحقيقات گذشته مبني بر مهارت زنان در ارتباطات كامل نبوده و بايد مهارت هاي محاسباتي ايشان را نيز به آن اضافه كرد. اين تحقيقات هم چنين نشان مي دهد كه زنان داراي عمل كرد بهتري در دو نيم كره چپ و راست مغز مي باشند. زنان در رفتارهاي فردي استاندارد نوع بشر در سنين بين ۲۸ تا ۳۱ داراي ارزيابي ممتازتري مي باشند و تنها فاكتوري كه باعث بروز برخي ضعف ها در زنان مي باشد بعد خود – مديريتي است. به طور مثال بدترين نوع رفتار مشاهده شده در زنان در تسلط ايشان بر خستگي هاي جسمي و روحي مي باشد
هنوز كارهاي ناتمام زيادي مانده است

ظاهرا هنوز تعداد زنان مدير در ۵۰۰ شركت برتر جهان بسيار پايين مي باشد. به طوري كه از هر سه مدير برتر تنها يك مدير زن مي باشد و به عقيده من اين مشكل از آن جا ناشي مي شود كه زنان داراي مجال كم تري براي عرضه مهارت هاي مديريتي خود بوده اند و هم اكنون با توجه به موفقيت هاي چشم گير نيم قرن گذشته ايشان، بدون شك اين برتري در حال كامل شدن مي باشد و در نيم قرن آينده احتمال اين كه از هر سه مدير موفق زن، تنها نسبت يك مدير موفق مرد وجود داشته باشد بسيار بالاست.
.. .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: نجمه تاريخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدیدامیدوارم ساعاتی روکه دراینجامیگذرانیدبراتون مفیدباشه ونهایت استفاده روببرید خداي مهر و عشق !... شکيبايي را خوب به من آموختي ! و اکنون اين منم که فرياد ميزنم ! هر چه از تو ميرسد نيکوست ! و تويي که در هر حال ناب ترين ها و بهترين ها را به من هديه ميدهي . دستم را بگير و مگذار خطا کنم مهربانا. خداي من ! تو را سپاس براي هر آنچه که به من عطا کردي.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to dearkissme.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com